joi , 27 iunie 2019
Breaking News
Home / SANATATE / AVOCADO, FRUCTUL VIEȚII! CE SE ÎNTÂMPLĂ ÎN CORPUL TĂU ATUNCI CÂND ÎL MĂNÂNCI

AVOCADO, FRUCTUL VIEȚII! CE SE ÎNTÂMPLĂ ÎN CORPUL TĂU ATUNCI CÂND ÎL MĂNÂNCI

Proteine, acizi grasi, vitamine si minerale – gratie nutrientilor pe care ni le ofera, avocado poate inlocui o masa completa. Iar aceasta nu e singura lui calitate.

Acest fruct verde de forma parei este unic prin continut si gust. Cele mai multe fructe au in principal glucide si un gust dulce, in timp ce avocado este bogat in grasimi, iar gustul, ei bine, savoarea lui nu e tocmai usor de descris: se spune ca aduce cu pepenele galben care nu e dulce si care are o textura untoasa.

COMOARA DE NUTRIENTI

Un avocado de marime medie are 250 de calorii (mai mult decat alte fructe, dar mai putin decat cartofii prajiti, biscuitii si dulciurile) si ne ofera toate categoriile de macronutrienti: 4 g proteine, 11 g glucide, 23 g grasimi sanatoase. In plus, in miezul lui untos se ascunde o cantitate importanta de fibre alimentare, despre care se stie ca amelioreaza tranzitul intestinal, dar si multi antioxidanti, care ne feresc de maladii cardiovasculare, imbatranire prematura, cancer. In 100 g de avocado gasim si 520 ug potasiu, element care poate preveni unele probleme cardiovasculare, 45 ug fosfor (alaturi de calciu, asigura rezistenta oaselor si dintilor), 33 ug magneziu (combate stresul), dar si cantitati mari de vitaminele K (antohemoragica) si B9 (protejeaza inima si previne eventualele malformatii fetale). In acelasi timp, avocado e  o sursa buna si de vitaminele A, B si C. Totusi, ai grija sa nu consumi acest fruct in exces, fiindca are multe calorii si te-ai putea trezi cu cateva kilograme in plus.

CUM IL ALEGI

Ti s-a intamplat sa cumperi un avocado copt, iar acasa sa constati ca era deja stricat? Sau sa iei un avocado tare, sa astepti sa se coaca, iar acesta sa inceapa sa se strice? Frustrant, nu-i asa? Ei bine, cand mai cumperi avocado, rupe-i codita: daca in interior vezi culoarea verde-galbuie, fructul e copt, iar daca e maro, nu il cumpara, ar putea fi stricat. Alege de preferinta un avocado tare. Pune-l intr-o punga de hartie (sau ziar), alaturi de un mar sau de o banana, inchide bine punga si lasa-l 2-3 zile la temperatura camerei. Apoi il poti consuma.

IN MENIU

Cel mai probabil, stii deja ca acest fruct este ingredientul principal al celebrei guacamole, pasta de avocado. Dar poate ca si tu, ca multe alte gospodine, l-ai ocolit nestiind cum sa-l folosesti. Iata cateva idei.

Mic dejun: pasta de avocado intinsa pe paine in loc de unt sau omleta cu bucatele de avocado.

Pranz sau cina: adauga bucati de avocado in salata; in loc de smantana, toarna peste cartoful copt piure de avocado; la paste poti folosi piure de avocado in locul sosului marinara sau, daca prepari pastele cu legume, adauga bucati de avocado; ½ avocado cu sos (de usturoi, de branza, vinegreta) devine o garnitura savuroasa pentru piepul de pui la gratar.

Grasimile pe care le contine avocado fac parte din categoria celor bune, care nu infunda arterele, ci, dimpotriva, scad lipidele din sange, contribuind astfel la optima functionare a sistemului cardiovascular.

Pana acum n-ai avut ocazia sau curiozitatea sa prepare guacamole? Incearca macar o data, a sa te convingi ca e delicioasa. Se serveste cu paine, lipie, chipsuri din tortilla ori ca sos pentru fripturi. O alta idee: daca esti amatoare de smoothie-uri, din cand in cand poti strecura in blender si cateva bucati de avocado.

Loading...

Acest website foloseste cookies. Continuarea navigarii reprezinta acceptul dumneavoastra Detalii

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close